Sejtettem, hogy lesz valamiféle utórezgése ennek a bankos dolognak, hiszen az adatmódosítás rém bonyolult történet, rögzíteni kell egy-két adatot, méghozzá helyesen, aztán levelet küldeni a t. ügyfélnek, hogy itt vannak az új adataid, hö. Ez a kihívás, nem a Mount Everest. A régi-új adatokról tájékoztató levél megérkezett, igaz, hogy a korábbi lakcímemre, de végül is az a lényeg, hogy eljutott hozzám és nem nekem kellett befáradni A Bankba, hogy saját költségen kinyomtassam a levelemet (áram- és festékhasználat) a saját költségen beszerzett A4-es papíromra. Nem mindegy, hogy egy olyan címre jött a levél, amit töröltettem? (Nem.) Borítékbontogatás közben egyre mélyebbre süllyedtem a pesszimizmus mocsarában, a címmizéria után semmi biztatót nem vártam a levéltől. Hát, az adatmódosításon elvérzett a névtelen ügyintéző, lehet, épp azért nem szerepel a levélben az ügyintéző neve, mert belehalt a módosítás közben szerzett sérüléseibe, teszem azt, a shift és az enter közé szorult az ujja és letépődött és ott kifolyt az összes vére.
Az adatrögzítők sorsa sanyarú és korán halnak. Az adatmódosítás végtelenül összetett és hihetetlen koncentrációt igénylő feladat, mert nem elég, hogy észre kell venni, melyik adatát változtatta meg a köcsög ügyfél, de két cigikávészünet (negyvenöt perc per cigikávészünet) között még be is kell pötyögni valami táblázatba vagy elektronikus adatlapba (három perc). Ja, és a kis köcsögnek nem felel meg, hogy állandó lakcím: hdtfslrpééfphsgsf, hanem még cifrázza is, hogy Liliom u. 36., A ép., 2./9. Azt akartam írni, hogy megértem, ha a rögzítőarc egyetlen betűt elront, mondjuk, a címben, de vetettem egy pillantást lelkem maximalista bugyraiba és úgy láttam, ez az állításom nem igaz, úgyhogy nem, nem értem meg, legyen hibátlan a módosított adat, még akkor is, ha aznap ez az ötezerhatszáztizenötödik új infó. (A hiányzó iktatószámot, a kusza sorokat és a vesszőhibákat most hagyjuk figyelmen kívül, úri huncutság mind, legalább kétpercnyi meló van velük, az egy egész élet.) Szerencsétlen adatomban négy, azaz négy hibát sikerült véteni, nem értem, hogy dolgozhat valaki olyan bankban, ahol a rendszer nem szűri automatikusan a helyesírási hibákat és rabszolgamódra meg kell nézni szemmel, hogy minden betű a helyére került-é vagy sem. Tiszta középkor.
És most jön a kedvenc részem, hogy Kérjük, ellenőrizze, hogy a (...) feltüntetett adatok helyesek-e. Amennyiben eltérést tapasztal vagy kérdései merülnének fel, forduljon bizalommal ügyfélszolgálati munkatársainkhoz (...). Oké, leellenőrzöm, nem gond, biztos így tesztelnek, észrevettem-é a hibákat vagy annyira igénytelen tapír vagyok, hogy nem szólok, ők meg röhögnek a hátam mögött, hogy tapírtapírtapír. Azt viszont igazán megmondhatná valamelyik ügyfélszolgálati munkatárs, mégis mit kell tennem ahhoz és hányszor, hogy a rendszerben végre helyesen rögzítsék az új adataimat.
2 hozzászólás:
Most nem klikkeltem a regi bejegyzesre, de emlékszem még nagyvonalakban... Ha ez megnyugtat, már én is hátramegyek a "feletteshez", mert Ő képes (minimum 3 diplomás és 6 OKJ-s papírral) az adatokat helyesen változtatni. Így esett ez múlt héten is, mikor otthon voltam (ja, mert az itt nálunk nem téma, bemész, lediktálod, nem egész 20 mp és kész vagy...) 3adszori becsosszogás után a banka, hogy sajnálom, de még mindig nem stimmel: Ugyan a Pongrácz- Nagx Rikát?!?! (Mo.-n vagyunk) sikerült már Bongrátz- Nagy Rékára módosítani, de még mindig Pongratz-Nagy vagyok... Bár már majdnem stimmel. Azt meg nem is részletezném, hogy első modosítás alkalmával a NYOMTATOTT NAGY BETŰKKEL kitöltött lap a nőci orra előtt hevert, mire megjegyeztem, hogy de kérem figyeljen a Pongrá (tézé-re)és kötőjel Nagy..., a következő szerepelt a megkapott levélben: Pongrá-TÉZÉ Réka... kérdés?????
A Bank velem is vicces kedvében van. Azt hittem, csak engem tisztelnek meg ezzel az ultrabugyuta droid munkavégzéssel, de ezek szerint tévedtem.
Megjegyzés küldése