2010. március 11., csütörtök

Fedőneve: Darth Csirke

Tegnap berongyoltam egy barkácsáruházba és megvettem A Maszkot. Ő, aki férfim remekül tájékozódik az ilyen nagyméretű férfijátékboltokban, valahogy a vérében van, melyik kütyüt melyik sorban leli, én azonban nem akartam órákig bolyongani a nyílászárók, betonfúrók és ilyen-olyan harci bizbaszok között, ezért rövidre zártam a maszktémát: aranyosan rámosolyogtam az információs pultnál ásítozó srácra és megkérdeztem, merre találom a festésnél éspervagy egyéb barkácsolásnál használatos védőmaszkokat, közben igyekeztem minél nagyobbra kerekíteni a szememet, hogy lássa, nekem nem mond semmit a 'jobb kettő, jobbra fent' instrukció, kütyüidegen és férfijátékboltszlengben járatlan nő vagyok, egyszerűbb, ha eleve a női agytekervényekre szabott verziót adja elő. Így is történt. Talán kicsit debilnek nézett, mert szép tagoltan közölte velem, hogy induljak el jobbra, aztán kanyarodjak be rögtön az első sorba, menjek el a végéig, nézzek fel jobbra, ott a munkavédelmi cuccok között megtalálom a maszkokat, és ha festeni akarok, azt a típust vegyem, aminek piros szűrő van az elején. Na, tudtam én, hogy a pasik mégis értenek a nők nyelvén. Elvettem az egyik pirosizés maszkot, majd némi piacos kitérő után hazatértem a zsákmányommal és nekiálltam festeni. Á, pontosítanom kell, ez így túl szépen hangzik. Szóval, addig stimmel, hogy hazatértem a zsákmányommal, a festésig azonban még át kellett esnem néhány dolgon, ugyanis A Maszk meglehetősen érdekes példány. Lássuk csak sorjában a kritikus momentumokat:
1. Azt írták a használati útmutatóra, hogy A Maszk magas toxicitású szilárd és cseppfolyós részecskék ellen vethető be, 99%-os védelmet nyújt például kemény fák csiszolásánál, a fák réz, króm vagy arzén alapú kezelésénél, festésénél, cement csiszolásánál. Pár perc mérlegelés után eldöntöttem, hogy A Maszk olyasmi lehet az én kis nyomoronc, vízzel oldható akrilfestékeimmel szemben, mintha valaki tankkal vadászna szöcskére, úgyhogy hatékonynak ítéltem.
2. A Maszk felhelyezésével adódott némi problémám. Kiderült, hogy ezt a védőcuccot mamutfejű pasikra méretezték, az én csirkefejemre nagy, ergo önfeledten lengedezik akkor is, ha mindkét gumicsíkot a fejemre applikálom. Nálam nagyjából fejmaszkká vedlett át az arcmaszk, olyan szinten bekebelezett, hogy alig láttam ki belőle. Egyébként ez az egy méret volt a boltban. A gumicsíkokat nagyon szorosra húztam, hogy a védőszerelés megmaradjon a fejemen, ezért A Maszk lenyomatát még órákkal később is az orczámon viseltem, igen szexisen néztem ki. (Nem.) A tarkóm meg elzsibbadt, úgy tippelem, alig keringett benne a vérem.
3. Miután az arcomra cuppant a szörny, meglepetten konstatáltam, hogy a látóterem felét kitakarja, plusz az orrnyergemen is ott terpeszkedik. Még soha nem festettem bandzsítva, de végül is megbeszéltem magammal, hogy szeretem a kihívásokat.
4. A Maszk szigetelését erőteljes ki- és belégzéssel kellett volna tesztelni, ez azonban nem ment, mert annyira büdös volt bent a cuccban, hogy attól tartottam, nem is az akrilfesték az igazi veszélyforrás, hanem maga A Maszk, és az eladó srác ilyen gonosz mérgezéses módon akar leszámolni a kütyüidegen és férfijátékboltszlengben járatlan nőkkel. Mihelyt eldőlt, hogy mégsem pusztulok el A Maszk felhelyezése után, kerestem valami brutálisan büdös cuccot, amin letesztelhetem a szigetelést - megszagoltam egy csokor újhagymát. Nem éreztem semmit, így levontam a következtetést: vagy a belső maszkbűz gyilkolta le az összes szaglósejtemet, vagy működik a szerkezet.
5. Még mindig nem foghattam a festéshez, mert megláttam magam a tükörben és ez pár percre zsigerig sokkolt. Örültem, hogy ő, aki férfim még nem ért haza. Meggyőződésem, hogy nem az a kiábrándító, ha egy nő a párja szemei előtt szőrteleníti a lábát, hanem az ilyen brutálszájmaszkos outfit. Hannibal Lecter ellenvetés nélkül elfogadott volna húgának, az a kis piros szörcsögő a maszk elején igazán bájos volt, viszont pont ez döntötte el, hogy inkább Darth Vader egyenesági leszármazottja vagyok, rendkívül hitelesen szortyogtam-halálhörögtem. 
A mécsestartófestésre ilyen abszurd előzmények után került sor a leendő gyerekszobában. A helyzet drámaiságát  azért még lehetett fokozni: a barkácsasztalom az ablak tövében van, függöny azonban nincs a helyiségben, úgyhogy csak azok a szembeszomszédok nem röhögtek rajtam, akik nem voltak otthon.   
M. barátnőm születésnapjára barkácsoltam a mécsestartót, ímé, maga a mű és az oldalai külön-külön:


Katt rá, ha nagyban, a színei is szebbek úgy. Csak azért merem közkinccsé tenni még ajándékozás előtt, mert M. az egyik olyan barátnőm, aki párszor belenézett a blogomba és nagyon tetszett neki és azóta is várja a leendő könyvemet, a blogot azonban nem olvassa, mert szerinte élőben sokkal szórakoztatóbb vagyok, meg jobban szeret velem fésztufész kommunikálni, ezért inkább megvárja a személyes beszámolóimat, meg a barkácsdolgaimra is teljes valójukban kíváncsi.
A mécsestartó aranykontúrja nem s.k., hanem lehúzható kontúrmatrica a hobbyboltból. Ezzel a virágmintával most dolgoztam először, egyébként elefántos és zsiráfos motívummal már alkottam korábban is, például ezt az afrikai dizájnt. Nagy előnye, hogy nem maszatolható el az innen-onnan lelógó kisujjal, hátránya, hogy csak fix mintákat lehet kapni és a bonyolultabb kontúr tötymörészős, mert a vékony kis csíkok mindig össze akarnak ragadni egymással. Persze nem bírtam ki, hogy ne rakjam bele a fénybe a virágos mécsestartót, ilyen színekben pompázna, ha sütne a nap, láthatod az egyes oldalakon. Igen büszke vagyok a saját két kezemmel kikevert türkiz, illetve cirmos, narancsos-pirosas színekre.
Megjegyzem, kicsit megviselt ez a maszkos performance, lehet, szülésig beérem a varrással és a gyöngyfűzéssel. Ha nem tüdőzöm le vagy szippantom fel a gyöngyöt, damilt, párnahuzatot, tűt és miegymást, egyik sem veszélyes az ivadékunkra.

15 hozzászólás:

Macsek írta...

Gyönyörű lett :) Jó neked, hogy egyenlőre azt festesz, amit akarsz. Én azt pingálom az aktuális mécsestartóra, amit Füles akar. Végtére az ő szobájában funkcionál éjjeli pilácsként...

csibike írta...

Köszönöm :) Akkor igyekszem kihasználni a rendelkezésemre álló pár évet... :)

hibiszke írta...

nagyon szép lett :)
hős vagy hogy végigcsináltad a "maszk-tortúrát" :)

Elf írta...

nagyon ügyes vagy, de ezt eddig is tudtuk :) és nagyon jól írsz, szeretem olvasni - ezt is tudtuk ... no hát ezért járunk mi ide :):):):)

kisrumpf írta...

Irigy, irigy.

winstonsmith írta...

Luke, en vagyok az apad... ooo... anyad.

Negra írta...

Már megint kockásra röhögtem magam a stílusodon... :D

Vica írta...

Tényleg szép lett, és én is szétröhögtem magam. Nagy szerencse, hogy képet nem tettél fel, vsz behaltam volna:D De azért még megteheted:D Na, nem akarsz egy igazán jó napot szerezni hűséges olvasóidnak? ;)

Névtelen írta...

bjutiful!!! :) regen en is uveg fest...de itt azt sem tudom hol a hobby bolt :( Shimmer

Salsero írta...

Tényleg szép lett! :D De ezen a maszkos sztorin halálra röhögtem magam :D

Szeri írta...

Először is:
:DDDDDDDDD
És aztán, nagyon szép lett az alkotás!

Niki írta...

Szép lett, ügyes Csibike vagy! Irigykedem is!
Azért én titokban reménykedtem egy maszkos fotóban!:)

Lublin írta...

:-))))

csibike írta...

Köszikösziköszi :)

Csapos írta...

Én is a maszkos fotót hiányolom. Az alkotás, szokás szerint nagyon szép.
teide