2012. május 6., vasárnap

Paradicsomleves a menzáról

A paradicsomlevessel kisgyerekes anyaként kerültem bensőséges kapcsolatba, ez az állapot ugyanis nem kedvez a hosszas főzőcskének, főleg úgy, ha a ded bele sem szagol a két óra alatt megalkotott ételkölteménybe és inkább a sonkás szenyát majszolja lelkesen. Megjegyzem, az elmúlt másfél évben nem akadt kettő darab szabad órám, amit a tűzhely előtt állva tudtam és akartam volna eltölteni. Az Egész Élet hirtelen rövidnek tűnik, mihelyt gyereked születik, és a gyerekek számának és korának függvényében egyre csak rövidül.
A paradicsomlevesbe többen beleszerettetek, annyira meggyőzően kanalazza a fiam ezen a videón, ezért arra gondoltam, közkinccsé teszem itt is a receptet, hátha megmenthetem más kisgyerekes anyák (esetleg anyut/anyóst nélkülöző hím- és nőnemű szinglik) életét is.
Az anyagszükséglet igen csekély: dobozos paradicsomlé (ma Sióból kreáltam a levest), kicsi konzerv sűrített paradicsom, néhány kanálnyi olaj és liszt (mindkettő a rántáshoz), só, bors és pirospaprika (csak kevés, de a b. és a p. akár el is hagyható), babérlevél, víz, betűtészta (naná, de más tésztát is elbír). A cukrozás barbár szokásának hódolókat arra kérem, hogy... ne! ne! neeee! Bár ez tényleg olyan leves, hogy szinte minden merényletet túlél.
Mivel utálok mosogatni, magas edényt bányásztam elő, hogy eleve abban öltsön testet a rántás, illetve elférjen benne a sok lé. Orbitálisan nagy főzőtudományt nem igényel a paradicsomlevesem, de ha a rántásról nem ugrik be a liszt és az olaj, azért keressetek rá a neten, hogy készül.
Szóval, összehoztam egy kisebb mennyiségű és lágyabb állagú rántást az edény alján (kicsi tűzön, mert most nem disznót pörkölünk), erre óvatosan öntöttem a paradicsomléből (hármunknak még elég az egy liter), mert fröcsköl a galád, aztán ügyesen elkevertem az esetleges csomókat, majd beleöntöttem a liter maradékát. Hozzádobtam a sűrített paradicsom konzervet, persze nem dobozostul, személyem lesérülése nélkül kinyitottam és a lébe kanalaztam a cuccot. Felöntöttem kábé félliternyi vízzel, megsóztam kicsit (kevés borsot és kevés pirospaprikát most nem raktam hozzá, mert nem volt itthon) és beleeresztettem talán három darab babérlevelet. 
Nos, ennyi a leves. Közepes lángon hagytam rotyogni cirka 15-20 percig. Néha megkevergettem, illetve a mai levesre öntöttem még plusz vizet, mert sűrűnek tűnt. Szórtam a levesbe egy adag betűtésztát és párszor kavartam a tésztás paradicsomlevesen - a tészták rém aljas módon hajlamosak odakozmálni. Ha már nem nyers a tészta, nincs más dolgod, mint teríteni, asztalhoz ülni és levest kanalazni az orczádba.

Szóljatok, ha ehetetlen lett, mert akkor kihagytam valamit. Jóétvágy.
  

8 hozzászólás:

Majmóka írta...

Köszi a receptet, imádom. Én is szoktam csinálni, de ez jóval egyszerűbb variáció. Mivel lassan mászik a kölök, nem lesz nekem sem időn időigényesebb dolgokat kotyvasztani. :-))

Névtelen írta...

Hú, Csibe egy gasztroblogot nem indítasz, senyvedő anyák/apák/nagyszülők/egyéb felnőtt egyedek számára?
Élvezetes lett a leírás.

Orsi írta...

Ugyan így készítem, csak nem teszek bele babérlevelet! :)
Legközelebb kipróbálom ezt a verziót is!

Judit írta...

Mióta elolvastam, azóta érzem a számban az ízét, úgy hogy azt hiszem holnap nekiállok, bár 2 perc szabadidőm sincs. A zh-n pedig majd legfeljebb leírom a receptet :)

csibike írta...

Neyla: Nagyon gyorsan elkészül, tényleg semmi az egész, és egy literből több adag is kijön :)

Orsi: Majd írd meg, mennyiben más, még soha nem csináltam babérlevél nélkül :)

orsi: Á, már a 3 blogom is rengeteg :) A régi énblogomban több recept van, akkor még volt időm főzni-sütni és ilyesmiket blogolni:
http://blogol.hu/comment.php?log=1596285

Majmóka: Jesszus, hogy rohan az idő :) Ez pont olyan recept, hogy gyerekkel a karban is kivitelezhető.

Ági írta...

Én is ugyanígy készítem, de nem babérlevelet, hanem bazsalikomot teszek bele. És a végén cukrot, anélkül soha. :)

Csigamami írta...

:o) Üzenem mindenkinek, kb 3 vagy 4 hete hívtam fel Csibét a receptért, aki akkor pont paradicsomlevest főzött és az enyém is 20 perc múlva ott figyelt :o) A Leghosszabb idő, míg a tészta megfő... :o) Én legközelebb asszem kihagyom a babérlevelet, ez az egy íz nem pásszolt nekem, viszont a férjem odáig volt érte! :o) Pedig rühhell mindent, amire azt mondom, hogy az leves ....
Köszi Csibe! Amúgy megkaptad az mmst a levesemről?

Orsi írta...

Elkészítettem babérlevéllel a levest, de nekünk a nélkül jobban ízlik! :)