2010. január 24., vasárnap

Nagy semmi bundában

Évente cirka egyszer vagy kétszer csinálok rántott sajtot (inkább egyszer), mert nem szeretek olyasmibe fogni, ami eleve kudarcra ítéltetett. Ő, aki férfim kedvéért azonban idén is hajlandó voltam vállalni a megpróbáltatásokat, bár nem lepődtem meg különösebben, hogy a liszt-tojás-liszt-tojás-zsemlemorzsa páncélba bugyolált trappisták egy perc után sárgásfehér pöttyöket, szalagokat, felhőket eregettek a forró olaj tetejére, és mire valamelyest megpirult a külső héj, addigra az olaj tetején fodrozódott a nagyjából negyvendekányi sajt, ő, aki férfimmel úgy pecáztuk ki a megégett, összetöppedt fodordarabkákat. Jó, röhögtünk közben, ez viszont nem jelenti azt, hogy ne lenne drámai a helyzet. A bundában nem maradt semmi. S-e-m-m-i. Valamit rosszul csinálok. De mit?

Így szökik a sajt, ímé:



28 hozzászólás:

winstonsmith írta...

Hmm, ha kétszer beleforgatod mindenbe, akkor jónak kellene lennie. Milyen vastag szeleteket vágtál? Jóanyám kb. 1 centiseket szokott sütni, azokkal nem volt ilyen gond.

pitypang írta...

Nagyon-nagyon alaposan körbetapicskolod,akkor nem szabad kifolynia!!! :)
Én is ezért nem szeretem készíteni,mert annyira kell vigyázni,jól rá szoktam nyomkodni a morzsát!!Minden oldalát,külön :(
Én úgy szoktam,hogy liszt-tojás-morzsa-tojás morzsa!!!

Névtelen írta...

Kedves Csibike!
Erre a veszhelyzetre nem birom ki, hogy ne bujjak ki zugolvasoi mivoltombol es csatlakozom winstonsmith-hez:HA mindenbe ketszer beleforgattad, akkor jonak kell lenni...Igen am, de bejegyzesedben a "liszt-tojas-liszt-tojas-zsemlemorzsa" sorban valami am nincs ketszer!!Epp az, ami hivatott fodorkak menekuleset blokkolni...Ugye,ugye...:):)
Olvasoi tisztelettel: Sasszem, a rantottsajtszakerto

Elf írta...

én pont így forgatom és sikerülni szokott

figyu: ennek tulképp ugye nem kell megsülni, csak megbarnulni a morzsának az meg egy pillanat, nagyon forró legyen az olaj és én amikor bepanírozom utána minimum fél órára, de inkább többre beteszem a fagyasztóba, aztán onnan a forró olajba és kb egy percig sütöm (tán addig sem) mindkét oldalát és nem közelítek felé villával, hanem vettem facsipeszt és annak segítségével alányúlok (segítek egy másik kiszedővel ami lapos: forgatni és sose folyik ki (régen nekem sem sikerült sose, mostmár igen)

Bejci írta...

Csibike: Ahogy Elf írta!! Csakis úgy!!! És akkor tökéletes lesz! Van egy éttermünk és ott is így csinálták a szakik! Oké-oké, talán a facsipesz nélkül is sikerülhet, ha nem bököd bele a villát! A lényeg, hogy panírozás után, sütés előtt hűtőbe vele!!! Várjuk a második próbálkozást!! :)

OSUDF írta...

Nekünk van egy jó házi trükkünk, rántás előtt behajítjuk az egészet úgy egy órácskára a fagyasztóba. A sajt kockakeményre dermed, és sokkal lassabban éri el a "takony" állagot, addigra pedig a panír is átsül!

Pocak írta...

Egy szavazat innen is a fagyasztónak! :)

zsooofi írta...

Valószínűleg nem sokat teszek hozzá érdemileg, de biztos vagyok benne, hogy a fagyasztó segítene. Éljenek a mirelit sajtroppancsok! Azok hasonló elven működhetnek, mert nem vastag a panír és nem folyik ki..

csibike írta...

1. Üdv az új éspervagy zugolvasóknak :)

2. Egyszer csináltam duplán liszt-tojás-morzsa műveletet, a bunda nagyon kemény lett, ezért maradtam a liszt-tojás-liszt-tojás-morzsa verziónál, bár a neten mindkét megoldást láttam már.

3. A fagyasztós tippet köszönöm, most elkezdtem bizakodni, van még egy adag sajtom, lehet, nagy bátran letesztelem :)

mm írta...

anyáék a múltkor vettek a piacon kifejezetten rántani való sajtot (tejtermék árusnál keresd)
nem folyt ki.
(nem előre panírozott,hanem csak sajt, feltételezem rúd alakú, mert anyáék kerekre szeletelve adták ide)

Sheila G. írta...

liszt, tojás, morzs, tojás, morzs.
vastagon. morzsát beletaepicskolni a tojásrétegbe.

maris írta...

csatlakozom mm-hez, lehet kapni rántani való sajtot. van előre felszeletelt verziója is.

Csapos írta...

Szerintem ott hibáztál, hogy nem hívtál meg rántottsajtot enni...akkor tuti sikerült volna :-)

dorw írta...

márpedig feleim rántott sajtot nem lehet otthon készíteni! :D

bármit elkészítek, sütök-főzök, de ez a fránya eddig mindig kifogott rajtam. éppen most pénteken vásárlotam mirelit, panírozott sajtocskákat, hogy az talán nem fog ki rajtam. nem a fenét. kopogott mikor az olajba tettem, mégis szanaszét folyt. :D
(Bár "füstölősre" még nem hevítettem az olajat,a következő - 5 év múlva esedékes - kísérletemnél kifogom próbálni. :)

fuckinsuperhero írta...

Szerintem teszteld is le rögvest,most már kíváncsi vagyok:)
Hajrá Csibika!

fuckinsuperhero írta...

ööö.... Csibike. Nem bika.

Niki írta...

Igen, igen, igen! Még egy kört akarunk!

Névtelen írta...

megjegyzem, a hús nem folyik ki:)

L.

csibike írta...

Mindenféleképpen kipróbálom a fagyasztós tippet :)

Ha nincs rajta panír, mitől rántanivaló a sajt?

L.: Épp ezért nincs benne semmi kihívás :)

Enkeli írta...

Mi is pont a múlt héten készítettünk. Kifolyt természetesen. Pedig alaposan beleforgattam én mindenbe. Kétszer. És egy centis vastagságúra is vágtam. :)

A fagyasztó biztos jó ötlet, azt kipróbálom én is!

Elf írta...

dorw: legközelebb kapsz rántottsajtot, ott előtted fogom kisütni :)

Salsero írta...

Mi baj a rántott sajttal? Finom az! :) Az is, ami köszökik... :P
Amúgy, ahogy Elf írta: fagyasztást a kis rohadékoknak! :P Amúgy a panírozás előtt is lefagyaszthatod a sajtszeleteket, akkor mire eszébe jutna felolvadni, már meg is pirult a cucc. Sok sikert!

csibike írta...

Salsero: Olyat szeretnék, amiből a késem nyomán kiárad az olvadt sajt és nem csak a bundát nyiszatolom a tányéromon :)

Enkeli: Kíváncsi vagyok, beválik-e ez a trükk :)

winstonsmith írta...

Kipróbáltam minden itt leírt trükköt tegnap. Működött, semmi sem szökött sehova és finom is volt. Ahhoz képest, hogy ezelőtt még sosem csináltam, teljesen elégedett lehetek magammal. :D :D

csibike írta...

Már érdemes volt megírni ezt a bejegyzést... :)) Én még nem jutottam el a próbáig. Gratulálok!

zebrina írta...

Akkor én is megmondom a frankót.
A trükk az olaj hőmérséklete. Én még sohasem fagyasztottam a bundás sajtot, viszont az olajat jól fel kell hevíteni és szinte csak pár másodpercig sütni a sajtokat. A sajtnak annyi is elég, hogy folyós legyen, a panírnak is, hogy átsüljön.
Az is igaz, hogy különbözőek a sajtok. Azt a fajtát kell venni, ami a melegszendvicsen sem folyik szét (a dög), hanem úgy marad, ahogy odarakta a szorgos háziasszony a kenyérre.

csibike írta...

És az melyik sajt? :)

A blogodhoz lehet hozzáférést kapni?

zebrina írta...

Nem tom, talán az eidami... :)

Köszi, hogy érdeklődsz! :)
Az a helyzet, hogy a blogom tulajdonképpen a családi levelezést helyettesíti/ené az elképzelésem szerint/, ezért védtem le.
Filóztam mostanában rajta, hogy kellene másik (hm... ötödik :), ami nyílt, vagy átszervezni az egészet, egyelőre nem találtam még ki.