2010. május 23., vasárnap

Babra megy a játék

Mindig tanulok valami újat a csípőig-hasfalig érő generáció tagjaitól. Legfrissebb információim szerint ovis berkekben most a bab a menő, senkinek nem kell már Thomas gőzmozdony, fingerboard vagy bakugan, Pókember is nyugodtan elhúzhat Törökországba szőnyeget csomózni. 
A családi összeröffenés előtt babos ismereteim nagyjából a zöldbabra meg a lóbabra korlátozódtak, kora délután azonban szintet léptem és feltárultak előttem a babuniverzum rejtett titkai, most már azt is tudom, hogy létezik nővér bab, Fu mester bab, hercegnő bab, bárányhimlős bab, country bab, kigyúrt bab, hamburger bab, meg amcsifocis bab. A többi kilencvenet nem sorolom fel, mert kegyetlen vagyok, ha babozni akartok, kattintsatok ide, de csak óvatosan, nagyon brutális, főleg a legón, Barbie babán, kisvasúton, Nagy indiánkönyvön, réten-mezőn szocializálódott felnőtt számára. Egyik bab sem ehető. A nővér babot egészen közelről is megnéztem. Ronda, és nemcsak szerintem, a család férfitagjai határozottan állították, hogy egy ilyen nővér inkább ne ápolja őket. (Az a legkevesebb, hogy hiányzik róla a hosszú comb és a nagy mell.) A gyerekek persze imádják a babokat, mert olyan kis cukik (a taknyos bab annyira nem, viszont a cápa bab egész aranyos, bár én Christiano Ronaldóra is ezt mondom), százat is össze lehet gyűjteni belőlük, mehet a cserebere az ovisok között, meg a játék is, mondjuk például olyasmi, hogy "Tegyél négy babot egy papír közepére (ügyesebbek nyolcat). Folyamatosan rázd a papírt, hogy a babok ütközzenek egymással, míg már csak egy marad fenn a papíron. Ha ketten játszotok, mindkét játékos fogja a papír egyik végét. Tippeljetek vagy fogadjatok rá, melyik bab lesz a győztes!" Ugye, milyen izgalmas. (Nem.)  
Egyik könyedebb rémálmom, hogy a gyerekeimnek ilyen izéket kell majd vennem négy-öt év múlva, mert az oviban mindenkinek ilyen van, ivadékaink pedig egyesével fogják a fejemhez vágni az ódivatú és ciki fakockáikat. Jó buli lesz. (Nem.)

8 hozzászólás:

zsooofi írta...

Múltkor a héven volt szerencsém a velem szemben ülő anyuka-kisfiú-mégkisebb fiú triász beszélgetésének morzsáiból megismerni a babokat..:) A gyerekek teljesen odáig voltak, hamburger bab így meg úgy, meg elcseréljük, és a megabab (vagy mi) az mennyire menő, "anyu, ugye veszel nekünk megababot?". Azt hittem, dobok egy hátast, de nem tettem, mert levegőt venni sem volt helyem...vajon ki találja ezeket ki?

Macsek írta...

Na ez nekem totál újdonság.. igaz, mi itthon nem tévézünk, max. mese-dvd-zünk, így senkinek sincs fogalma az aktuális játék-trendekről.. nincs is semmi ilyesmi itthon, de nem azért, mert gonosz, tiltós anya vagyok, hanem mert fel sem merült igényként sosem.
Eddigelé egyik sarjam sem vágta még a fejemhez a kockákat, sőt! legó fanok mindketten :) És az ovi sem befolyásolta (eddig) a játék-választásokat. Műanyag-farm állatok, legó, hintaló, homokozó és háztartási aprószemét, ez utóbbi főleg kisbaba-korban. Ezek a favoritok az elmúlt 5 évben... :)
Van remény!!

Niki írta...

Esküszöm azt hittem, viccelsz. Lelki szemeim előtt láttam a babokat ilyen-olyan jelmezben. Aztán rákattintottam a linkre, és....anyám, hova fejlődik mán ez a világ?? A fiam szeptembertől bölcsis lesz, mit csinálok ha majd azzal zsarol, hogy addig nem öltözik fel amíg nem veszek neki ilyen(vagy majd másmilyen) szart? Nekem tök jó a legó meg a Thomas, és még Mickey egér hülye hangját is megszoktam már. Öreg vagyok, nehéz lesz a váltás!:)

sedina írta...

Az én nagyobbik lányomnál is "babórület" van. Szívesen elbeszélgetnék azzal az állattal aki ezt kitalálta. Üdv a mai kor gyermekeinek a világába! Garantáltam lesz még pár meglepi. H-S. Edina

Pöttyöskutty' írta...

Nálunk is jelentkezett már ez B7-nél...ilyenkor egy kicsit engedek, és bízom az eddig átadott esztétikai értékeinkben...Amúgy, mi továbbfejlesztettük, mert nekik kell kitalálni hozzá játékszabályokat:-)Van amiben verhetetlenek...nah jah, így 40 év felé már nem megy az a szem-kéz koordináció:-))

1 írta...

Az én fiamat is elkapta a babjárvány... bár én még ellenállok...

Picike írta...

Akkor szóljon itt egy óvónői vélemény: az ovisok is imádják hozni otthonról ezeket a pirinyó babokat, meg a bakugan golyókat is. Nagyon bírom! Napnta hoznak kb. 8 ilyen izét, amik persze tök picik. Aztán csereberélnek, eldugják, majd nem találják meg őket. Anyukák meg szirénáznak, hogy a pistike anyukájának szóljak, hogy az ő kisfiának a babját elvitte haza, hozza vissza! Délután meg a hajam tépem, hogy már megint babokat meg bakuganokat kell keresni és nyomozni utánuk. És hiába tiltottam ki az oviból őket, mert amilyen pici, simán becsempészik zsebben. És ezekkel hogy lehet játszani? Nagy fantáziát nem látok bennük, de lehet, hogy bennem van a hiba. :-((

maris írta...

láttam ma babot! igaz, gigaméretű volt. reklámozta, hogy lehet itt picit is kapni, de tök büszke voltam magamra, hogy én bizony már tudom ám, mi ez. :D