2010. december 19., vasárnap

Megrendült a rendszerbe vetett hitem

Lehet, hogy a gyöngyrendelést sem nekem találták ki, legalábbis ha a net baráti támogatásával akarom megoldani. A bolt nagyon messze van gyerekkel ilyen hóban és hidegben, ja, és még kicsit betegen, éljen a webáruház, csak bepötyögöm a felhasználónevemet és a jelszavamat és már korzózhatok is a gyöngyök és az egyéb alkatrészek között. Igen, ha nem felejtem el a felhasználónevemet és a jelszavamat, korzózhatok. A felhasználónévvel nincs baj, két-három verziót használok, a jelszó viszont más kérdés, ott az egészséges paranoiámnak köszönhetően nagyon kreatív tudok lenni és gyakran az a történet vége, hogy néhány percnyi hiábavaló próbálkozás után az elfelejtett jelszó gombra kattintok, miközben hálát rebegek a Nagy Manitunak, hogy nem kell újra regisztrálnom. A gyöngyös webáruház oldalán is van ilyen lehetőség, e-mailben kaptam egy vadonatúj jelszót a rendszertől, bár zavart, hogy ideiglenes, és hogy miért nem a régit küldi, igazán megbízhatna bennem. A rendszer azt is megírta a mélben, hogy belépés után gond nélkül megváltoztathatom a jelszavamat. Miután átjutottam a webáruház szigorúan őrzött kapuján, megfogadtam, hogy valami csontegyszerű jelszót találok ki, hadd örüljek legközelebb, hogy nem felejtettem el. Rendelés előtt a jelszócserére kattintottam, intézzük el gyorsan a hivatalos dolgokat, gondoltam én, aztán jöhet a nézelődés, válogatás, szívfájdítás, mert az egész e-shopot csak nem tehetem a magamévá. A jelszócserénél a régi jelszavamat kérte a rendszer és itt megtorpantam egy pillanatra. Nem, az nem lehet, hogy azt a régi jelszót kéri, amit elfelejtettem és amit nem küldött ki, hiszen azért kattintottam az elfelejtett jelszó gombra, mert a régit n-e-m t-u-d-o-m. Azt remélte, hogy két perc alatt eszembe jutott? Megpróbáltam megtéveszteni a rendszert és beírtam a tőle kapott ideiglenes jelszót, de ez a rendszer konzervatív, a szabályokhoz mereven ragaszkodó rendszer, kizárólag az elfelejtett jelszót hajlandó elfogadni, nélküle nincs jelszócsere. Tök jó. (Nem.) Az lesz, hogy regisztrálok megint és könnyen megjegyezhető jelszót választok, például nemtudom vagy ilyesmi.  

8 hozzászólás:

Csillagvihar írta...

írj a webshopnak, hogy ócska a rendszerük és gyorsan oldják meg. Ezt nekik kell rendbetenni.

csibike írta...

Az már megtörtént :) A gyors megoldásban nem hiszek így év végén.

biem írta...

hümm, paranoid én is vagyok. meg feledékeny is. ez utóbbi jobban. az újrakért jelszavas maileket, általában igyekszem nem kitörölni. aztán meggyőzöm magam, hogy erre aztán már tutira emlékezni fogok. napersze...
úgyhogy paranoia ide vagy oda, én nagyjából egy jelszót variálok (ha egyszer erre valaki rájön...oda a sok "titkos" infóm!:D)

Bodzás Vendégház írta...

Néha az is megtörténik ilyen esetekben, hogy várni kell 1-2 órát, amíg ebben a virtuális rendszerben összerendeződnek a jelszócserével járó bonyodalmak. Ennek nem tudom, mi lehet az oka, de jártam már így én is, s ha volt türelmem, akkor később minden rendben működött.

Névtelen írta...

ès ha felìrnàd egy papìrkàra a jelszòt? Az màr màs kèrdès, ha az is elveszik..:D

Van olyan oldal is, ahova nèha felnèzek, hogy nem lèpek ki, az nem az az automatikus, ami egy idò utàn kilèptet.

Elf írta...

van egy kisfüzetem, abba minden jelszavamat beírom és itt van a fiókban :)

csibike írta...

Elf, Edit: Elkeverem a füzetet, papírt, ki kellene szögezni valahová, de mi van ha, betörnek és megtalálják? :)

bodzazsuzsa: Ez sajna nem olyan rendszer :)

biem: Azokat én is próbálom megőrizni és nem elfelejteni, hogy vannak :)

Névtelen írta...

:))
Nikletty