2011. július 30., szombat

A második legjobb dolog, ami a tojással történhet

Nem, az első nem a tojásos lecsó, mert az 10/9 pontos barbárság. Pff, tojással elrontani a lecsót... Elárulom, hogy a legjobb dolog, ami a tojással történhet, az a zsidótojás, bár mi nem vagyunk az a flancos népség, simán tojáskrémnek hívjuk a cuccost. Köszönöm Polcz Alaine-nek, hogy szakácskönyvet írt, az ízlelőbimbóim minden egyes tojáskrémes katarzis közben hálát rebegnek. Óvatosan kell bánni a mennyiségekkel, mert a tojáskrém alattomos jószág, addig eszed, amíg el nem fogy, előbb képtelenség abbahagyni, nekünk legalábbis soha nem sikerül. Gasztroorgazmus a köbön, én szóltam. És ha már itt tartunk, elmondom, hogy kizárólag abban az esetben lennék hajlandó fénnyel táplálkozni, ha a brit tudósok jóvoltából kiderülne: van tojáskrémes fény. Meg lecsós. És csokis.
A második számú tojásmennyországot tálcán nyújtotta felém Az Élet, pontosabban a Szarvasi Mascarpone-s doboz fedelén. Nem is tudtam, hogy ilyen gyöngyszemek bújnak meg a doboztető belsején. Úgy terveztem, hogy tiramisut csinálok, de végül nem éreztem ingerenciát az édesre, ezért csóri mascarpone ott kallódott a hűtőben. Lejárat előtt egy nappal kezdtem azon túráztatni az agyamat, hogy mit csinálhatnék a mascarpone-ból, ami nem tiramisu. Véletlenül felfordítottam a doboztetőt és szembetaláltam magam A Recepttel. Első olvasásra nem túl bizalomgerjesztő a 'zöld mascarpone szósz', ennek ellenére megfogott, nem csoda, nekem a fiatalabb John Malkovich is bejön, nemcsak Christian Bale. A receptből kiderült, a trutyi két csomag zöld fűszertől zöld, nincs benne semmi gusztustalanság, úgyhogy vállalható. Mivel az eredeti ötletben annyira nem tetszett a tej és az ecet, kicsit önállósítottam magam, és miután frigyre lépett egymással a mascarpone és a ricotta, a masszához csak a felaprított főtt tojásokat és piacon vett póréhagymát kevertem (nem egyben, felkarikáztam), plusz só, bors a végén. Isteni lett. És családi adag.

0 hozzászólás: