2011. december 9., péntek

Nyár a télben

"A Napsütötte Toszkána pont az a könyv, amit télen kell olvasni, hóban-fagyban-zimankóban. Olyan, mint a nyári napsütés, nem az a forró-fullasztó, hanem az a bársonyosan cirógató, dorombolásra-lustálkodásra késztető, kellemesen melengető reggeli sugárnyaláb. Mediterrán lelkületű csirkeként nagyon szerettem ezt a könyvet. Kedvenc kanapémon kucorogva nem egyszer elmerengtem azon, hogy akár le is csavarhatnám a fűtést, legalább addig spórolok, amíg olvasom. Frances Mayes regénye kiváló téli depresszió ellen vagy csak úgy, kvázi nyomtatott boldogsághormon, jólesik, van benne minden, ami szemnek, szájnak, orrnak, léleknek, agynak, testnek ingere: humor, irónia, szín, illat, báj, szerelem, őszinteség, bátorság, fantázia, kultúra, étel-ital, család, barát, otthon. A könyv azért ragad magával, mert Mayes egyszerűen, természetesen, bensőségesen ír, olyan, mintha valójában egy cappuccino mellett hallgatnád a barátnődet, ültök a teraszon, süt a nap, zöldell a kert, csivitelnek a madarak, lágy szellő borzolja a hajatokat, a konyhából mennyei illatok kúsznak az orrotokba. Béke és boldogság árad a sorokból, még akkor is, ha valójában egy házvásárlás és -felújítás nehézségeiről szól a történet. Frances Mayes színeket és illatokat éget az olvasóba, csodálatosan ír az olasz tájról és az olasz finomságokról, úgyhogy nem csodálkoznék, ha egyszer olaszországi nyaralást tervezgetvén Toszkánában kötnék ki, felkeresném Cortonát és letesztelném az összes olyan levest, kenyeret, húst, tésztát, édességet, bort, amiről Mayes ódákat zengett. Ez a tervem cirka a távoli jövőbe vész, úgyhogy egyelőre a könyvben szereplő ütős receptekkel kell beérnem - meglátjuk, pölö van-e olyan jó a pizzája, mint az enyém."

2009 márciusában írtam ezt a bejegyzést a régi csirkeblogomban, és 96 oldal után nem bírom magamban tartani, hogy a folytatás, az Édes élet Itáliában, ugyanilyen remek könyv, vegytiszta élvezet az olvasása. (A részletekről majd később, ha a végére értem.) Ha lesz egy kis időm a hétvégén, először is felvésem a karácsonyi kívánságlistámra az újabb részt, aztán beveszem magam egy könyvesboltba és megpróbálok ennek az albumnak a közelébe férkőzni, remélem, nem fóliázták le. Nagycsaládilag megszavaztuk az alacsony költségvetésű karácsonyt, szóval, csak lapozgatni szeretném kicsit.  

Azért az szégyen és gyalázat (és miegyéb), hogy 2009 márciusa óta nem sütöttem pizzát. Gőzöm sincs, miért nem, de nagy hülyeség volt, gratulálok, csibike.

5 hozzászólás:

Dorci írta...

Hello,

A téma okán újra felbukkan egy lelkes zugolvasód:) Szerelmetes és többször újraolvasott könyvem mindkettő, és rohantam amint a harmadik megjelent. Gyönyörű, meseszép, ínyet csiklandozó, de teljesen más világ mint az előző kettő. Féltve őrzött kincseim a könyveim, de ha megosztod velem privátban a címed, szívesen elküldöm egy "nyálcsorgató-tanulmányozós" körre - akár jó hosszúra is - mielőtt beleruházol a megvásárlásába.
És bár nem ez a fórum reá, de igen nagyon sok boldogságot a legkisebbhez! A két nagyobb nálunk is igen komoly 21 hónapnyi korkülönbséget tudhat magáénak. És egy évre rá jött még egy:)))))

Szép napot Nektek!

Dorci

1 írta...

Egyetértek, mesések!

csibike írta...

Macskusz :): Te is mindig megéheztél a recepteknél? :)

Dorci: Nagyon aranyos vagy, de már csorgattam nyálat a könyvesboltban :) A beruházás meg talán majd egyszer aktuális lesz.
Köszönjük szépen a gratulációt! És túl lehet élni, úgy látom, különben nem kommentelnél... :)

Szép álmokat!

Orsi írta...

Csibike! Úgy, de úgy tudsz írni, hogy (mivel a könyvet - Napsütötte... - nem tudtam megvenni egyik könyvesboltunkban sem)azonnal meg kellett néznem a filmet. Tetszett, de hiányérzetem maradt. A tengerparti jelenetet kivéve, az nagyon giccsesre sikeredett az én ízlésvilágomnak. Most nagyon erősen rajta vagyok az ügyön, hogy beszerezzem kézzelfogható verzióban is a napsütést, mert biztos vagyok benne, hogy nagyon szeretni fogom. Természetesen a folytatásokkal egyetemben!
Köszönöm, hogy írtál róluk! :)
Szép napot!

csibike írta...

Jajj, a filmnek sajnos semmi köze a könyvhöz :) Nekem önmagában nagyjából tetszik a film. Nem szabad összekötni a könyvvel, mert szinte semmi közük egymáshoz, majd meglátod, ha elolvasod a könyvet. Szerintem a könyv sokkal jobb, mint a film.
Örülök, hogy felcsigáztalak, írd meg, légyszi, hogy tetszett a könyv, kíváncsi vagyok.