2012. április 30., hétfő

Net nélkül lehet élni...

 ... de minek? Azzal kezdődött, hogy az építkezésen elbarmoltak valamit és az összes fényünk kialudt a lakásban. A teljes sötétségben ő, aki férfim kezében felvillant az egyetlen elemes fényforrásunk, amit lovagiasan benyújtott nekem a vécére. Nem tudtam belelendülni a fénykardozásba, mert pár perc múlva újra világosság lőn. Aztán megint sötétség. Aztán megint világosság. Ez a kis közjáték minket egyáltalán nem zavart (magabiztosan meredtem a homályba, majd egyszer összeszámolom, hány mécsesem/illatgyertyám van itthon), az adsl modemünk viszont annyira nehezen viselte, hogy búcsú nélkül megadta magát az enyészetnek. Természetesen rengeteg netes dolgot terveztem erre a nagyon hosszú hétvégére. Válaszméleket, például. Cipő- és szandálvadászatot a fiamnak, például. Blogbejegyzéseket, például.
Azzal folytatódott, hogy ő, aki férfim telefonon elregélte az ügyfélszolgálatnak a problémát. Az üfsz később sms-ben megírta, hogy hálózati hiba, dolgoznak a megoldásán. 72 órán belül lesz netünk, így az üfsz. Én csúnyábbakat mondtam, ha jól emlékszem. Egyszer csörgött ő, aki férfim mobilja, nem tudta felvenni, jött is az sms az üfsz-tól, hogy fekete pont, minek van mobilod, bakker, ha nincs mindig nálad időpontegyeztetés miatt hívja az üfsz-ot. Hja, egyszer kimaradtunk a dobásból. A szerelő telefonált, ő, aki férfim nem vette fel. Az ürge ezzel kipipálta a melót. Tudom én, hogy baromi munkás kétszer, esetleg háromszor megcsörrenteni valakit, simán begörcsölhet az ember ujja a gombok nyomkodásától. Újabb kör az üfsz-tal, megkaptuk az infót, hogy még senkit nem állítottak rá az ügyre (én itt még csúnyábbakat mondtam, ha jól emlékszem), aztán egy későbbi zaklatás alatt elárulták (ő, aki férfim rágta a fülüket, hogy dolgoznia kellene, ami net nélkül igazán lehetetlen), hogy mégis van emberük az ügyön, 8 és 12 között csörög majd a a szerelő. Ő, aki férfim órákon keresztül hurcolta magával a mobilját, szinte összenőtt vele, de persze akkor telefonált az ürge, amikor ő, aki férfim épp nem tudott belehallózni a mobilba. (Nem voltam a közelben.) A szerelő pár perccel később már nem vette fel a telefont. Hja, ismét kimaradtunk a dobásból. Újabb kör az üfsz-tal, megint jött az infó, hogy 8 és 12 között csörög majd a szerelő. Ő, aki férfim közben azért kismilliószor próbált életet lehelni a modembe, hátha, de sajnos nem. Azzal végződött, hogy ő, aki férfim úgy dőlt le a délelőtti szunyára, hogy a kispárnájára tette a telefont. És sikerült, felvette, amikor csörgött. És a szerelő adott új adsl modemet. És teljesen magától levette a cipőjét az előszobában, nem kellett megfenyegetni sem kismotorral, sem betonfúróval. (Ő, aki férfim mesélte, én épp nyári gyereksapkáért túrtam fel a boltokat.)
A netmentesség amúgy nem zavar, ha például tudom előre, hogy nyaralunk, simán megvagyok nélküle hetekig. Fapados a telefonom, tehát még az a csábítás sincs, hogy csak gyorsan vetek egy pillantást erre meg arra. A kisgyerekes lét alapjáraton nem netbarát, legalábbis mi nem plántáljuk a gyereket a tévé elé pár net előtt töltött óráért cserébe (ha lenne együtt néhány szabad óránk, szexelnénk, moziznánk, ilyesmi, a net a sor végén kullog), ha épp hozzáférek a géphez, megpróbálom kihasználni és ennyi. Ez az időszak nem a féktelen netezésekről szól, elfogadtam. Az viszont zavar, ha külső tényező pont akkor kényszerít a netszünet elviselésére, amikor nekem ezer meg ezer dolgom lenne a neten, és ezek elintézésére pont az ilyen hosszú hétvégék a legalkalmasabbak. Aztán van olyan is, hogy a gyerekem szétszedi az apja egyik legórepülőjét, én meg elkapom az elhajított legó Indiana Jones-t meg az apukáját, és mondom a gyereknek, hogy ez itt Indiana Jones, ez meg az apukája... és nem jut eszembe a neve, és amikor ő, aki férfim sem tudja, mennék a géphez, hogy bepötyögjem, és eszembe jut, hogy ja, nincs net. Na, ez eléggé bosszantó, írtam is rögtön dorwnak, hogy nézze meg a neten a választ, mondjuk, ő fejből nyomta, hogy id. Henry Jones. Ha valaki esetleg nem tudná.  

3 hozzászólás:

Elf írta...

dorw a Jolly Joker, filmről és hasonlóakról ő mindig mindent tud :):):)

dorw írta...

no igen, a "klasszikus" műveltségem szinte páratlan! ;)

csibike írta...

dorw: Jó dolog az, nincs vele semmi baj :)

Elf: Büszke is vagyok rá :)